Gym, gymkleding en douchen

01 september 2020

De groepen 3 t-m 8 hebben een uur in de week les van de vakleerkracht juf Moniek en een uur van hun eigen leerkracht, als deze een bevoegdheid tot gym geven heeft. Anders geeft een collega gym en neemt de neemt niet bevoegde collega die andere groep over.
Naast de school staat de gymzaal en leerlingen lopen vanuit school over het plein er naar toe. Ze kleden zich om in de kleedkamers. Het is verplicht om goede gymkleding en gymschoenen te dragen.
In de bovenbouw douchen of verfrissen de leerlingen zich na de les in de douches naast de kleedkamers. Zij dienen dus ook altijd een handdoek bij zich te hebben.
Leerkrachten betreden alleen de kleedkamers nadat ze geklopt hebben en bekend gemaakt hebben dat ze binnen gaan komen, zodat leerlingen zich even kunnen bedekken of aankleden.
In geval van calamiteiten of een ernstige situatie zal een leerkracht direct binnen kunnen komen. (Deze dient de reden en de situatie altijd te verantwoorden aan de directie.)