Hoofdluis

01 september 2020

Helaas is hoofdluis een regelmatig terugkerend probleem. Vooral na vakanties is veelal een piek zichtbaar.
Om een hoofdluis uitbraak op school te voorkomen controleren de ‘luizenouders’ regelmatig alle leerlingen. Elke groep heeft twee ouders die dit  'kriebelteam' vormen.
De controle gebeurt minstens één keer per maand en na elke vakantie.
Als er hoofdluis geconstateerd wordt, nemen we direct contact op met de ouders, met het verzoek zo spoedig mogelijk te beginnen met de behandeling.

In de onderbouw krijgen alle leerlingen een luizenzak, waar zij hun jas in kunnen doen.
Leerlingen kunnen hier hun jas in doen. Ook raken ze raken handschoenen, mutsen en andere kleine zaken die ze mee nemen zo niet makkelijk kwijt.
Vanaf groep 5 hoeven leerlingen de luizenzak niet meer te gebruiken. Het is namelijk niet aannemelijk dat luizen via jassen overlopen (Bron GGD Gooi en Vechtstreek).